تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 50806 تاریخ انتشار : 17 تیر 1399

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه با افزایش ۲۸ هزار و ۴۸۶ واحد روبرو شد.

به گزارش  صدای پول، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه ۱۷ تیر۹۹ با افزایش ۲۸ هزار و ۴۸۶ واحد به رقم یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۸۳۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن ۵۵۲ واحد رشد کرده و به رقم ۴۸۳ هزار و ۹۱۴ واحد رسید.

ارزش بازار شرکت‌های بورسی امروز به بیش از ۶ میلیون و ۵۵۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۹ میلیارد و ۱۸ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب یک میلیون و ۷۹۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین امروز معامله گران در فرابورس ایران ۱۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند که در مجموع در بورس و فرابورس ایران امروز ظرف سه ساعت و نیم حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان داد و ستد صورت گرفته است. البته حدود ۱۰ درصد از این رقم یعنی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پول جدید بوده که امروز وارد بورس و فرابورس شده است.


روند یکساله شاخص بورس تهران

به گفته کارشناسان شرکت‌های مهم دولتی و شرکت‌های نهادهای عمومی مانند تأمین اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان و بنیادهای دیگر باید با ارائه سهام شرکت‌های زیر مجموعه خود به عمق بازار و افزایش شناوری سهام کمک کنند تا پول‌های سرگردانی که این روزها وارد بورس می‌شود، به بهترین نحو جذب تولید شود.

همچنین وظیفه شرکت‌های بورسی و فرابورسی است که با انتشار اوراق مالی و سهام جدید و یا روش‌های دیگر نقدینگی موجود در بازار که هم اکنون به روزانه بین ۲.۵ تا ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جذب کرده و به وسیله آن به اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نوسازی خطوط تولید خود بپردازند.

از طرفی عمده کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار سرمایه به مردم و تازه واردان توصیه می‌کنند با پس اندازهای کناری خود در بورس سرمایه گذاری کنند و به هیچ وجه با فروش دارایی‌های مورد استفاده خود مانند خانه، آپارتمان، خودرو و یا فرش و طلا وارد بورس نشوند که ممکن است دچار زیان‌های جبران ناپذیر شوند.

امروز همچنین خبری از معاون امور بیمه و بانک وزیر اقتصاد رسید که باقیمانده واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم تا پایان ماه جاری و تا سقف ۵ میلیون تومان برای هر کد ملی عرضه می‌شود و همان‌گونه که در نوبت قبلی مردم واحدهای ۱۰ هزار تومانی این صندوق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خریده بودند، ظرف حدود یک ماه ارزش هر واحد آن به بیش از ۲۷ هزار تومان رسیده که از بازدهی ۱۷۰ درصدی حکایت دارد.

با نگاهی به بورس امروز در می‌یابیم، امروز همه شاخص‌های بورس رو به رشد بودند. به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۱.۷۲ درصد رشد کرده است.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر یک ۷ صدم درصد رشد کرده‌اند.

شاخص آزاد شناور ۱.۵ درصد، شاخص بازار اول بورس ۲.۲۱ درصد و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی و عمده در آن انجام می‌شود فقط ۹۲ صدم درصد رشد داشته است.

امروز نمادهایی که بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته شامل فولاد مبارکه، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، ایران خودرو، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مپنا، صندوق سرمایه گذاری امید و پالایش نفت تهران بودند.

امروز صف خرید برای سهام پالایش نفت تهران به ۳۰ هزار نفر هم رسید.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل رو به رشد بوده و با افزایش ۲۵۲ واحد به رقم ۱۸ هزار و ۶۴ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۷۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از ۳.۸ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۹۴۵ هزار معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، صبا تأمین، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد، نیروی برق دماوند، سنگ آهن گهر زمین و بانک دی بیشترین اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته‌اند.

نمادهای پربیننده امروز شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، بانک دی، توسعه مولد نیروگاه جهرم، تولید نیروی برق دماوند، سیمان لار سبزوار و سرمایه گذاری میراث فرهنگی بودند. البته امروز اطلاعیه‌ای صادر شد که صنایع کاغذ پارس از فرابورس ایران به بازار دوم بورس تهران ارتقاء یافته است. فارس

Twitter Google+ Facebook
354 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها