تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 32496 تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1398

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ اعتباری بالغ بر ۶۴ هزار تا ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ۹۸۸ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

به گزارش صدای پول به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور درباره اینکه ۳۰ درصد درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به تولید اختصاص پیدا کند این در حالی است که این اعتبار در سال‌های گذشته تخصیص پیدا نکرده است، گفت: در سال رونق تولید این اعتبار اختصاص پیدا می‌کند.

وی درباره علت عدم تخصیص ۳۰ درصد از درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها به تولید در سال‌های گذشته، افزود: با توجه به اینکه مابه التفاوت قیمت‌ها در ماده ۱ و ۳ در قانون هدفمندی یارانه‌ها کفاف پرداخت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه افراد را نمی‌داد بنابراین ما نه تنها نمی توانستیم از این رقم به بخش تولید کمکی کنیم اگرچه کمک می‌شد اما به اندازه ۳۰ درصد نبود- حتی مجبور بودیم سالانه از خزانه ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان براساس مجوز قانونی برداشت کنیم تا بتوانیم یارانه ۴۵ هزار تومانی را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور اظهار کرد: در حال حاضر در تبصره ۱۴ منابع و مصارف کاملا مشخص شده است ما طبق آنچه در مصارف برای تولید  و اشتغال است اعتبارات را اختصاص می‌دهیم. علیرغم تمام این موارد در تبصره ۱۸ قانون بودجه سالانه به صورت ویژه برای تولید و اشتغال اعتباری بالغ بر ۶۴ هزار  تا ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ۹۸۸ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

این عضو کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: وظایف هر وزارتخانه در اشتغالزایی، رونق تولید و سهم آنها از اعتبار مذکور مشخص شد حتی وظایف و سهم استان‌ها نیز مشخص شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه با تمام وزرا موافقت‌نامه‌ای برای اشتغالزایی و رونق تولید مبادله کرده است یعنی سهم هر وزارتخانه از اعتبارات این بخش و تعهد آنها مشخص شده است؛ بخش اول اعتبارات نیز پرداخت شد. براساس گزارش‌های وزارتخانه‌ها درباره میزان اجرای برنامه ها در این حوزه، بخش دوم اعتبارات نیز پرداخت می‌شود.

Twitter Google+ Facebook
747 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها