- صدای پول - https://sedayepool.ir -

اصغر پاک طینت: وصول مطالبات، مهمترین عامل تجدید منابع مورد نیاز برای رونق تولید است

رییس کمیته وصول مطالبات بانک صنعت و معدن اظهار داشت: وصول مطالبات، مهمترین عامل تجدید منابع مورد نیاز بانک ها می باشد که در شرایط کنونی می تواند نقدینگی لازم در جهت پرداخت تسهیلات به منظور رونق تولید را فراهم کند.

.

به گزارش صدای پول از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، کمیته وصول مطالبات بانک صنعت و معدن به ریاست اصغر پاک طینت عضو هیئت مدیره و رییس کمیته وصول مطالبات و با حضور‌ مدیریت های استان های لرستان ،کردستان و ایلام با میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد.
در این جلسه اصغر پاک طینت با تبیین وضعیت این بانک در خصوص مطالبات غیر جاری بیان داشت: بررسی اهلیت و صلاحیت متقاضیان در هنگام اعطای تسهیلات از اقدامات پیشگیرانه ای است که سبب بازگشت سرمایه بانک خواهد شد.
وی همچنین به بیان راهکارهای لازم در خصوص پیگیری وصول مطالبات و تعیین تکلیف دیون غیرجاری، پرداخت و افزود: تقویت بخش وصول مطالبات در بانک و برگزاری جلسات مستمر با مشتریان با اعمال نظام های تشویقی همچون بخشش جرایم دیرکرد مطابق با بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی، می تواند در کاهش مطالبات غیر جاری بانک مؤثر باشد.
در طی این جلسه هریک از مدیریت ها با ارائه گزارش های  خود و بحث وتبادل نظر پیرامون آن ها  ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف هر واحد، تصمیماتی را در خصوص دیون شرکت اتخاذ کرده و موارد جهت اجراء در اختیار سرپرستی هر استان قرار گرفت.
پس از برگزاری جلسه یاد شده ، اعضای کمیته  از واحد فرآورده های لبنی بهاردالاهو واقع در اسلام آباد غرب که دارای دیون غیر جاری می باشد، بازدید و از نزدیک فعالیت و وضعیت این واحد را بررسی کردند.
واحد ایران خودرو کرمانشاه واقع درشهرستان صحنه واحد صنعتی دیگری بود که کمیته وصول مطالبات  از آن بازدید کرده و در خصوص نحوه تعامل شرکت یاد شده با بانک و تعیین تکلیف آخرین تسهیلات پرداختی آن به تصمیم گیری پرداخت.
در پایان رییس کمیته وصول مطالبات با مدیر عامل شرکت صنعت گستر سدید  که از واحدهای فعال استان بوده و دارای دیون معوق می باشد، دیدار و در خصوص نحوه تعیین تکلیف دیون شرکت به بحث و تبادل نظر پرداخت.