- صدای پول - https://sedayepool.ir -

آیا وزیر اقتصاد هم به صف مخالفان روابط عمومی پیوست؟!

صدای پول: گزارش های غیر رسمی حکایت از این دارد مرکز روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دفتر وزارتی ادغام شد.

البته تماس های شارا با سیدمالک حسینی برای تایید صحت یا عدم صحت این ادغام بی نتیجه بود چون تلفن همراه ایشان خاموش بود و دفتر ایشان هم تاکنون پاسخ درستی ارایه نکرد.

به گزارش شارا، اگر این خبر صحت داشته باشد و مرکز روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی منحل شده و به واحدی ذیل دفتر وزیر تنزل داده شده باشد، می توان شاهد از هم گسیختگی هر چه بیشتر سپهر ارتباطی دولت بود.

متاسفانه شورای اطلاع رسانی دولت قادر به دفاع از مصوبات قانونی خودش هم نیست.

وزرا و مسئولین توجه داشته باشند نمی توانند کارهای فراقانونی انجام دهند و هر وزیر و مدیری بر حسب سلیقه خود، عنوان و وظایف روابط عمومی را بالا و پایین کند. مگر می شود روابط عمومی وزارتخانه های دولت، نام های مختلف داشته باشند بعد تکلیف اصلاحیه دولت در سال ۱۳۹۱ چه می شود؟

این آیین نامه را ملاحظه بفرمایید:

آیین‌نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط‌عمومی دستگاههای اجرایی، موضوع تصویب‌نامه شماره ۶۵۳۵۴/ت۳۷۳۷۴هـ مورخ ۲۷/۴/۱۳۸۶ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱ـ عنوان آیین‌نامه به شرح زیر اصلاح می‌شود:

“آیین‌نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاههای اجرایی”

۲ـ بندهای “الف” و “ج” ماده (۱)، به شرح زیر اصلاح می‌شوند:

الف ـ روابط‌عمومی: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی

ج ـ رییس شورا: رییس‌ شورای اطلاع‌رسانی دولت

۳- متن زیر به عنوان تبصره(۱) به ماده (۲) آیین نامه یادشده اضافه و ترتیب تبصره های بعدی اصلاح می شود:

تبصره۱- سطح سازمانی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در وزارت خانه ها و معاونت های رئیس جمهور به مرکز ارتقا و عنوان آنها به “مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی” اصلاح می گردد. در ساختار سازمانی مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت خانه ها و معاونت های رئیس جمهور، اولین سطح پایین تر از رئیس مرکز، مدیر می باشد و هر مرکز حداکثر می تواند سه اداره داشته باشد.

۴ـ در تبصره (۲) ماده (۲) عبارت “با پیشنهاد رییس شورا تهیه ” جایگزین عبارت “با پیشنهاد سخنگوی دولت به تأیید شورای اطلاع‌رسانی دولت رسیده و با تصویب معاونت ذی‌ربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور” می‌شود.

۵ـ تبصره (۲) ماده (۲) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

“تبصره ۲ـ مصوبات شورای اطلاع رسانی دولت پس از ابلاغ به مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی لازم الاجراء است.

۶ـ درتبصره (۲) ماده (۳) بعد از واژه “هماهنگی” واژه “شورای” اضافه می‌شود.

۶ـ ماده (۴) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

“ماده ۴ ـ رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه ها و معاونت های رئیس جمهور پس از تایید رئیس شورا توسط وزیر یا معاون رئیس جمهور منصوب و مستقیما زیر نظر وی فعالیت می نماید. روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی مکلف به هماهنگی با دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و ارائه گزارش عملکرد خود هستند.”

۸ـ در ماده (۸) عبارت “اسفند ماه” به عبارت “دی‌ماه” اصلاح می‌شود.

۹- متن زیر به عنوان ماده(۱۲) به آیین نامه اضافه می گردد:

«ماده ۱۲ ـ به منظور افزایش ظرفیت های اطلاع رسانی هدفمند درمجموعه استانها، ادارات روابط عمومی استانداریها به اداره کل ارتقا می یابد.»